Головна | | Реєстрація | Вхід
Ви увійшли як Гість | Група "Гості" | RSS   Вівторок, 30.04.2024, 04:59
Меню сайту
Категорії розділу
Нормативно-правові документи [44]
Навчальні програми [4]
Календарні плани [5]
Розробки уроків [17]
Контрольні та тестові роботи [3]
Бібліотека [55]
Олімпіади, конкурси [14]
Опорні схеми [5]
Новини [4]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2011 » Грудень » 6 » Урок української мови, 3 клас.
00:29
Урок української мови, 3 клас.
Урок української мови у 3 класі
Тема: Закріплення знань про вимову і правопис слів з ненаголошеними [ е] і [ и ], що не перевіряються наголосом.
Дидактичні і розвивальні цілі:
- закріпити знання дітей про правопис слів з ненаголошеними голосними [е] і [и] , що не перевіряються наголосом;
- повторити морфемну будову слова, незмінність основи та змінність закінчення, уявлення спорідненість слів, знання про корінь, як значущу частину слова;
- збагачувати лексику словниковими словами та закріплювати знання про їх правопис;
- удосконалювати навички роботи з орфографічними словниками, коп’ютером
- розвивати зв’язне мовлення: навчати учнів точно і правильно висловлювати свою думку, спонукати дітей до міркувань, порівняння, доведення.

Виховні цілі: - любов та бережливе ставлення до природи,
правильне використання комп’ютерної техніки.

Обладнання. – таблиця з словниковими словами ,
- кольорові картинки до словникових слів,
- фішки з голосними [И] і [Е],
- комп’ютер, презентація.

Тип уроку: закріплення знань,умінь і навичок

Хід уроку
І.Організація класу до уроку (1 хв)
1. Привітання вчителя (0,5 хв)
- Стали , дітки, всі рівненько,
Усміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали
2. Девіз класу (0,5 хв)
Слайд 1
Вчитель: Учні:
Сидимо - рівно
Пишемо - гарно
Слухаємо - уважно.
Відповідаємо - правильно.

ІІ. Актуалізація опорних знань ( 4 хв)
1) Яку велику тему ми з вами розпочали вивчати? ( Будова слова )
Які підтеми ми вивчили з цієї теми? ( Закінчення слова. Основа
слова. Корінь слова. Чергування голосних і приголосних звуків у
коренях слів. Ненаголошені (е), (и), які перевіряються і не перевіряються
наголосом)
Зараз ми з вами пригадаємо і повторимо цей матеріал.
2) а) Індивідуальна перевірка ( на карточках біля дошки):
Пригадування віршика про написання ненаголошених [е] чи [и].
Слайд 2
Щоб писати: Е чи И?
Швидко слово ти зміни.
Став під наголос мене
І пиши: чи И чи Е.

1 учень
Слово земля зміни так, щоб можна було простежити, як змінюється змінна частина слова.
Як називається ця частинка слова?
2 учень
У словах село, селище, сільський визнач основу.
Що таке основа?
3 учень
Розмістити слова з ненаголошеними [е], [и] в коренях слів в два стовпчики.
Підберіть перевірні слова.
м... довий
в…шневий
оз...ро
кр ... ло
л....сток

Слайд 3
4 учень читає (а всі учні слухають)
Прочитай казку « Родичі» з монітора
Казка «Родичі».
Йшли якось стежкою гусак, гуска і гусенята, а назустріч їм повзла гусінь.
— Ви хто такі? — запитала гусінь.
— Я гусак, це гуска, а то — наші гусенята, — ввічливо відповів гусак.
— А ти хто?
— А я ваша тітка, — похвалилася гусінь. Гуси ображено заґелґотали.
Чи зрозуміли ви, чому образились гуси?
Знайди спільнокореневі слова. Визнач корінь.
Що ми називаємо коренем?
Чому слово гусінь не є спорідненим до слова гусак чи гуска. Адже у нього теж корінь Гус?

IIІ. Мотивація навчальної діяльності. (1 хв)
1. Повідомлення теми і мети уроку.
На попередніх уроках мови ми вивчали і закріплювали тему про написання ненаголошених голосних [е], [и] , які перевіряються наголосом і не перевіряються наголосом А сьогодні будемо закріплювати ці теми. Але більше ми зупинимося на
вимові і написання слів з ненаголошеними голосними [е], [и] , які не перевіряються наголосом. З такими словами частково ми, діти, з вами зустрічалися. Це так звані наші словникові слова , які ми вивчали у 1, 2 класах. ( Лелека, ведмідь, вересень, герой, диктант, календар, неділя, понеділок, червоний, черговий, черевики, четвер, шофер, ясен.). Але не лише словникові слова відносяться до вивчення сьогоднішньої теми, а й велика кількість слів, які ми зустрічаємо у нашім рідній мові, яких написання не перевіряється наголосом
І V. Повторення основних понять теми (25 хв.)
Слайд 4
1.Поетична хвилинка.
Але є слова, що в них
Написання голосних
Через наголос, бува,
Перевірить неможливо,
А тому такі слова
Пам'ятати нам важливо.
А здебільшого потрібно звертатись до орфографічного словника і запам’ятовувати ці слова, що ми сьогодні і будемо робити.
Слайд 5
2.Налаштування на каліграфічне письмо
Сядем рівно, спина прямо.
Не вимахуєм ногами.
Зошит з нахилом кладем.
Букви старанно ведем..
3виконання практичних завдань на повторення й закріплення основних умінь і навичок
.3. Фронтальна перевірка.
Словниковий диктант.
Зерно, криниця, зелений, вишневий, горизонт, дерев’яний, депутат, предмет, листівка, адреса, пеньок, комп’ютер, вечірній.
(Перевірка «ланцюжком» з добиранням слів, які б перевірили написання ненаголошених [е], [и]).
Які словникові слова вам зустрілись у диктанті?
Ще раз на них звернули увагу і запам’ятали, як вони пишуться.
Слайд 6
Криниця, горизонт, депутат, предмет, адреса, комп’ютер.
4. Робота з підручником ст. 91.
Впр. 215 , завдання:
а) списати всю вправу, використовуючи орфографічний словник
б) із словниковим словом директор скласти речення
Чи всі слова вам довелось перевіряти за орфографічним словником?
Слайд 7
5.Фізкультхвилинка.
Ми з вами гарно потрудились
І, мабуть, трішки притомились.
Тепер настав час відпочинку.
Запрошую на фізкультхвилинку
Руки вгору, руки -вниз
І легесенько прогнись.
Покрутились, повертілись,
на хвилинку зупинились
пострибали, пострибали
раз присіли, другий – встали.
Всі за парти посідали,
вчитись знову ми почали.
7.Тренувальні вправи. Слайд 8 - 10

- Прочитайте всі слова з монітора для 1- 4 класу
До нього входять словникові слова, які ми вивчили у 2 класі ( медаль, килим, лелека ), слова, з якими ми познайомилися на попередньому уроці – це слова із
3 класу ( абрикос, апельсин, криниця, очерет, черемха, депутат, горизонт, велосипед, верблюд, метал, кишеня директор, республіка) і працювали зі словами ( держава, дисципліна, сигнал, телеграма, телефон, температура, океан ), що за програмою відносяться до 4 класу. Але це не значить, що ці слова ми в своїй мові не будемо вживати, поки не підемо у 4 клас.
Слайд 11

а) Робота на дошці. Ігрова форма
На дошці записані слова з пропущеною буквою.
- З якими буквами слід писати ці слова?
Щоб виконати це завдання, до нас не випадково прибули маленькі чарівні дівчатка з казкової країни Орфографії. Імена цих дівчаток « Е » і « И ».
Мушу сказати, що вони надто вередливі і завжди сперечаються одна з одною, щоб зайняти чим скоріш те чи інше місце в слові.
- Давайте, діти, спробуймо їх примирити. Допоможемо їм знайти своє місце! Добре?
(Діти читають з дошки слово з пропущеною буквою, міркують яку букву – ляльку потрібно вставити і вставляють)
Кр…ло Ч…рвоний
В…сло З…леніє
Оч…рет Абр…кос
Кр…ло Гор…зонт
Слайд 12

б) Робота в групах
Робота над зв’язним текстом. Кожна пара дітей має текст на парті. Учитель зачитує повністю текст
1. Мій батько працює директором школи. В цьому році його обрали депутатом районної Ради. Сьогодні він є вдома. Ми маємо зробити добру справу. Біля нашої криниці рішили посадити абрикосу.
2. Неподалік колодязя красується запашна черемха. А мені так би хотілось, щоб тут росли апельсини, лимони, фініки. Але це неможливо…
3. Тут я помітив, що на горизонті показались мої друзі. На велосипедах здалеку вони були схожі ніби на одногорбих верблюдів. Товариші привезли мені гостинці. В одного були повні кишені яблук, а другий тримав красиві волоті з очерету.
Після розмови з друзями батько покликав нас робити добру справу разом.
Завдання 1: прочитати вказаний абзац
1 група
Читає 1 – й абзац тексту
2 група
Читає 2 – й абзац тексту
3 група
Читає 3 – й абзац тексту
Завдання 2:
Знайдіть і зачитайте слова з ненаголошеними Е чи И.( Кожна група зачитує слова:
1- директором, депутат, криниці, абрикосу;
2- криниці, черемха, апельсини, лимони;
3- горизонті, велосипедах, верблюдів, кишені, очерету.
Завдання 3: Розуміння прочитаного
1 група
Чому засмутився хлопчик? ( Бо апельсини, лимони, фініки, банани у наших краях не ростуть. Ростуть вони лише на півдні, у теплих країнах. І на даний час займають у світі 600 тис гектарів і щорічно зростають.
2 група
Про яких верблюдів згадується в тексті? ( верблюди є і двогорбі; живуть в Африці, Індії)
3 група
Що ви знаєте про таку рослину, як очерет? ( Трав’яниста болотна рослина. Росте поблизу річок, боліт). А у нас де росте вона? Чи доводилось вам її бачити?

V. Підсумок уроку (10 хв)
1.Діти,то давайте з вами пригадаємо ті словникові слова, в яких пишеться ненаголошене Е чи И. і ми сьогодні їх згадували на уроці,але перш ніж зробити записи, то послухайте, що я вам скажу. Сьогодні ми з вами розпочинаємо велику, грандіозну роботу – проектну роботу, яка буде мати назву
Слайд 14
« У світі словникових слів», де будемо збирати прислів’я, приказки, вірші, лічилки, загадки, тексти, пов’язані із словниковими словами.
Діти по черзі називають слова і всі учні записують у зошитах для роботи із словниковими словами.

2 .Асоціативний кущ

«Словникове слово»

3. Діти, а чи знаєте ви, що з словниковими словами можна пограти гру. Пограємо? Але перш ніж приступити до гри, давайте пригадаємо, а, можливо, і познайомимося з правилами користування комп’ютером. (Зачитує вчитель)
Слайд 15
Правила користування комп’ютером
1.Сиди так, щоб природне світло падало збоку, зліва.
2. Екран монітора комп’ютера повинен знаходитись на відстані 600-700 мм від очей
.3 Сиди правильно! Будь-яке неправильне довготривале положення тіла може призвести до викривлень хребта, сколіозу тощо
4. Неперервна робота за комп’ютером має досягати: 1-й клас — 10 хв.; 2-5 класи — 15 хв.
5. Після встановленої тривалості роботи на комп’ютері проводь комплекс вправ для очей, та фізичні вправи для профілактики загальної втоми.
6. Комп’ютерні ігри вибирай такі, які б носили навчальний характер та позитивний виховний вплив.
7.Ігри негативного характеру впливають на розумовий розвиток проявляється порушення уяви, притуплюється увага, погіршується пам’ять.
8.При неправильному використанні комп’ютерних програм може виникнути роздратованість, порушення сну, звикання і, навіть, депресії
9. Дотримуйся наведених рекомендацій і це дозволить зберегти хороше самопочуття та здоров’я!
4. Гра «Незнайко на містку» (діти по черзі підходять і грають.)
Цікаво? Сподобалось вам допомагати Незнайкові вивчати словн. слова? Звичайно, другові завжди приходять на допомогу. А з комп’ютером теж потрібно дружити, але розумно. Як? Ми з вами тільки що розглядали правилами користування комп’ютером. Нераціональне використання цього засобу навчання може призвести до катастрофічних наслідків вашого здоров’я .
Слайд 16
VІ. Домашнє завдання
1.Склади піраміду словникових слів, з якими ми працювали на сьогоднішньому уроці. Починай з найменшого, додаючи по одній букві. А найменше словникове слово було на уроці, яке складається із 5 букв. І таких слів є декілька. По – можливості пригадуєте, користуйтесь підручником, записами в зошитах.
2.У зошитах для роботи із словниковими словами записати чи вірш, чи загадку, чи прислівя, чи інший цікавий матеріал із словниковим словом апельсин.

VІ. Оцінювання

VІ І.Рефлексія.
1. Підсумок за таблицею.

Цей урок
навчив мене

2. Інтерактивна вправа «Рюкзак».
Кожен учень стисло записує на папері відповідь на запитання: «Які з тих знань, умінь, що отримані на уроці, візьму з собою:
для виконання домашнього завдання,
контрольної роботи,
для використання на інших уроках,
у житті
Аркуші з відповідями діти складають у рюкзак .

Слайд 12
Урок закінчився. Дякую вам, діти, за співпрацю.
Переглядів: 9423 | Додав: Nica | Рейтинг: 2.0/1
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

  
Пошук
Календар
«  Грудень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031
Архів записів
Друзі сайту
 


Copyright NICO  Заболотний Микола Григорович © 2011-2024Безкоштовний хостинг uCoz